Pas på dig selv og dine fødder

Dine fødder skal bære rundt på din krop, lige fra den dag du tager dine første skridt. Det er en belastning, som faktisk er meget større end de fleste går rundt og tror.

Det er yderst vigtigt, at du passer og plejer din fødder hver eneste dag. Gør du det, er der en bedre mulighed for, at dine fødder nok skal bære dig rundt resten af livet.

Desværre er det ikke alle mennesker der kan undgå sygdomme og ulykker. Rigtig mange bliver ramt af diabetes, gigt og andre alvorlige sygdomme, der kan indvirke på dine fødders sundhed. Som statsautoriserede fodtereapeut kan jeg hjælpe dig med at holde en god fodsundhed - også hvis du rammes af sygdom.

Shiatsu

Japansk Shiatsu massage apparat

Japansk Shiatsu massage

Shiatsu massage er en traditionel gammel japansk behandling, der finjustere kroppen, giver ny energi ogk an modvirke symptomer på stress. Navnet er sammensat af shi = fingre og atsu =tryk

Japansk Shiatsu nakke-/skuldre massage apparat, som løsner spændinger og afhjælper smerter i musklerne.

• infrarøde varme

• to massageretninger

• reducere ømhed, spændinger og smerter

• Forbedre blodcirkulationen

• behandlingstid 15 min.

Japansk Shiatsu fodmassage

Japansk Shiatsu fodmassage apparat kan

• lindre træthed

Rehabiliteringsbehandling for sygdomme såsom :

• hovedpine, migræne

• nakke- og skuldrepine

• mavesmerter, træthed, unormalt blodtryk

• forstoppelse, vægttab, afgiftning, søvnmangel

• søvnløshed, kulde, tryk, dysmenore, overgangsalder

• uregelmæssig menstruation,

• Behandlingstid 15 -20 min.

Selve fodmassagen forbedrer livskvaliteten og styrker kroppen.

Udfører også Laserterapi

Hvad er laserterapi ?

Energi

Laserterapi er koncentreret energi til den naturlige heling. Laserlyset trænger dybt ind i vævet, helt ind til den enkelte celle.

Cellen udnytter energien fra laserlyst og sætter gang i alle kroppens naturlige reparationsmekanismer.

Helingsprocessen forstærkes og immunforsvaret styrkes. Laserterapi understøtter kropppens egne funktioner og får dem tilat ske langt hurtigere.

Accelereret Naturlige Helingsprocessen

Tid

Helingstiden for akutte skadr reduceres markant. Sår heler hurtigt og effektivt.

Følgende er typiske eksempler fra det virkelige liv :

• Forstuvning helede fuldstændigt op på 6-8 dage

• Forkølelsessår forsvandt på 2-3 dage.

• Tennisalbue/ musearm var kureret på 4-10 behandlinger

• Skinnebenssår helede op på 2-3 uger

• Gigtsmerter lindres ofte betydeligt

Hvor tit bør man behandles ?

Det er helt individuelt og afhænger af problemets karakter, om det er en akut opstået skade eller en langvarig overbelastningsskade. Typisk 1-5 behandlinger over 2-3 uger. En laserbehandling tager typisk 2 – 15 minutter og kombineres ofte med anden behandling.

Gør det ondt?

Selve laserterapien er smertefri og kan i nogle tilfælde opleves som en svag prikken eller snurren.

Er der ingen bivirkninger ?

Der er ingen kendte bivirkninger ved laserterapi. Der kan højst være tale om behandlingsreaktioner i form af en forøget irritation, uro og murren i det behandlede område. Dette er ganske normalt og aftager i løbet af 12-24 timer.

Hvem skal ikke bruge laserterapi ?

For gravide og cancerpatienter er der særlige forhold, der gør sig gældende. Hvis du tilhører en af disse grupper, så gør opmærksom på det inden behandlingenpåbegyndes. Spørg din egen læge , hvis du er i tvivl.

Er laser ikke farligt ?

Det kommer an på styrken og tyben af laser. Alle laser fra PowerMedic er udviklet efter gældende standarder for medicinsk udstyr. Det betyder, at kendte risici elimineres, så behandlingen udføres så sikkert som overhovedet muligt.

Yderligere information ; Læs mere om laserterapi på www.powermedic.com